In partea stanga este un icon folosit ca shortcut. Icon-urile sunt imagini grafice
de dimensiunea 32x32 pixeli.
Daca se mareste de cateva ori imaginea icon-ului, se vor vedea pixelii ca elemente individuale ale imaginii.
Fiecare patrat mic care se vede este un pixel din imaginea originala. Pixel este termenul folosit
in limbajul calculatoarelor pentru picture element. Icon-urile
sunt imagini de rezolutie scazuta, de obicei grafice si nu fotografice, si sunt
in mod uzual compuse din 32 de coloane si 32 de linii de pixeli. In
afara de aceste particularitati, icon-urile sunt
ca orice alta imagine.
Cele cateva linii adaugate in imagine sunt pentru
a se observa mai usor liniile si coloanele de date. Fiecare patratel reprezinta
un pixel.
Un pixel al unei imagini digitale
este o valoare RGB. Imaginea este compusa din date numerice care sunt de
fapt valori RGB, trei numere pe 8 biti (de exemplu: 255, 255, 0), adica (Red = 255,
Green = 255, Blue = 0), ceea ce desemneaza un pixel galben.
Fisierul imagine contine trei valori pentru fiecare pixel RGB
(sau locatie) in grila de linii si coloane a imaginii. De asemenea, datele sunt
organizate in fisier in linii si coloane. Formatele de fisiere pot
varia, insa, inceputul fisierelor continand valori care specifica numarul
de linii si coloane, iar acestea sunt urmate de siruri de date care contin reprezentarile
de culoare ale fiecarui pixel. In
acest fel, software-ul de vizualizare stie cate coloane si linii exista,
si cum sa separe si sa aranjeze valorile RGB in functie de aceste linii
si coloane.
Fiecare locatie a intersectiei dintre o linie si o coloana este
un pixel. Daca dimensiunea imaginii ar fi, de exemplu, de 1000x750 pixeli,
atunci ar exista 1000 de coloane si 700 de linii sau 1000x750 = 750.000 pixeli. Pentru
formatul de culoare de 24 biti, fiecare pixel contine trei valori pe 8 biti
sau 750.000 x 3 = 2.250.000 octeti. Fiecare pixel are aceeasi dimensiune deoarece un pixel este portiunea de culoare dintre liniile
grilei. Acea portiune va fi colorata de o valoare RGB corespunzatoare.
Imaginea in sine este un lucru destul de
abstract. Atunci cand datele care reprezinta culori sunt afisate pe ecran
creierul uman compune o imagine din aceste valori RGB.
Icon-urile sunt de obicei imagini grafice construite din pixeli
discreti, in loc sa fie alcatuite din tonuri continue, asa cum
sunt fotografiile. Se poate lucra cu mare grija la constructia unui icon, pixel
cu pixel, insa o fotografie este mult mai reusita, iar pixelii adiacenti
au de multe ori culori similare (numite tonuri continue).
Culoarea cerului
are multe nuante de albastru, ceea ce se poate vedea in imaginea de mai
jos. Intr-o imagine grafica, cerul ar avea aceeasi culoare peste tot,
si, desigur, fotografiile scanate sunt de obicei mult mai mari de 32x32 pixeli.
Centrul balonului cu aer cald a fost marit in
imaginea de mai jos pentru a arata ca imaginile fotografice sunt alcatuite, de asemenea, din pixeli,
in acelasi fel ca un icon.
O marire superioara a imaginii in care pixelii sunt vizibili nu ar face decat ca acestia sa arate mult mai mari.
In orice imagine digitala, oricat de clara si bine conturata ar
fi, daca se va mari, de exemplu, de 10 ori, se vor putea vedea doar pixelii. Fiecare
pixel reprezinta o simpla valoare RGB, asa cum este preluata de catre scanner.
Scanner-ul creeaza pixelii esantionand culorile fotografiei
originale. Imaginea (in inchi) fotografiei originale, este importanta
pentru marimea imaginii, la fel ca rezolutia in dpi. O fotografie de 6 inchi
scanata la 100 dpi va furniza 600 de pixeli de-a lungul acelei dimensiuni a
imaginii. Sau, altfel spus, o sectiune de un inch a unei fotografii scanate va
fi o imagine cu 600 pixeli.